Friday, October 26, 2012

Ekspo Produk & Kebudayaan Malaysia Raih Jualan Lebih Satu Juta Yuan

BEIJING, 25 Okt (Bernama) -- Ekspo Produk dan Kebudayaan Malaysia yang akan berlangsung selama tujuh hari, bermula Khamis, dijangka meraih jualan melebihi satu juta yuan (RM487,577), sekali gus menyaksikan pertumbuhan dua digit berbanding tahun lepas.

Source from (Bernama): http://www.bernama.com/bernama/v6/bm/newsbusiness.php?id=704841
Published: October 26, 2012

Ketua Pegawai Eksekutif Parkson Retail Group Ltd, Tan Hun Meng berkata produk durian beku masih lagi menjadi produk utama yang dipromosikan kerana jualannya telah mencecah 400,000 yuan (RM195,030) pada ekspo sebelumnya.

"Kami yakin yang jualan durian di ekspo ini akan melepasi jumlah itu.

"Parkson berhasrat menjual 2000 peket durian beku di ekspo berkenaan," kata beliau kepada Bernama di sini pada Khamis.

Ketua Pegawai operasi Parkson Retail, Low Kim Tuan berkata ekspo itu dijangka menarik lebih 10,000 pengunjung setiap hari, iaitu antara dua dan tiga kali lebih tinggi berbanding ekspo sebelumnya.

Ekspo itu dianjurkan bersama Perbadanan Pembangunan Perdagangan Luar Malaysia pejabat Beijing dan Beijing Fuxingmen Parkson Store.

Ia juga bertujuan mempromosikan restoran dan kuisin Malaysia di bawah program Dapur Malaysia, makanan dan minuman serta pelancongan dan pertanian di China.

Kempen "188 Yuan Eat All You Can Durian Buffet" turut diadakan.

"Rasa durian tidaklah setakut yang saya bayangkan. Mungkin ini ialah yang beku, jadi, bila makan, rasa macam makan aiskrim," kata pengarah jualan, James Cao, dalam cubaan pertamanya merasa keenakan durian.

Pengurus Pemasaran Airasia China, Maggie Ma, yang baru pertama kali merasa durian berkata, beliau boleh menerimanya walaupun aroma baunya amat kuat.

-- BERNAMA

No comments: