MALAYSIA Brand Outlet (MBO), pusat sehenti yang menempatkan produk
buatan tempatan yang mula dibuka di Singapura akan meluaskan operasi di
China dan Indonesia menjelang akhir tahun ini.
Source from (Harian Metro): http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/MBOperluasoperasidiChina_Indonesia/Article/index_html
Published: October 26, 2012
Idea untuk membuka MBO adalah cetusan daripada Pertubuhan Usahawan
Generasi Muda Berjaya Malaysia (GMB Malaysia) dan ia adalah projek
kerjasama antara Malaysia dan Singapura yang diterajui syarikat swasta
dengan disokong Matrade.
Ia diuruskan syarikat Malaysia
iaitu Infinity Channel Sdn Bhd dan syarikat Singapura, IM Gateway Pte
Ltd. Melalui MBO, perusahaan kecil dan sederhana (PKS) tempatan bukan
saja dapat memasuki pasaran baru dengan kos rendah, malah dapat
memasarkan produk mereka secara konsisten selain menerima khidmat
bantuan daripada aspek logistik, promosi dan padanan perniagaan.
MBO boleh menempatkan 70 syarikat PKS Malaysia dengan produk
terdiri daripada kategori FMCG (fast moving consumer good) dan produk
gaya hidup seperti lukisan, kosmetik, produk kesihatan, kecantikan serta
produk makanan dan minuman antaranya Pathol, Franch oil, Smart Herbs,
BioSunnah, kosmetik Grace, Harmony, coklat Malsa dan D’Heritage.
Kira-kira 100 hasil karya pelukis tempatan turut dipamerkan di
bahagian galeri MBO antaranya karya Ali Mabuhai, Mat Nor Jantan, Molly,
Ismail Kadir dan Peter Balang.
Selepas Singapura, Indonesia
dan China, GMB Malaysia menyasarkan untuk membuka lebih banyak cawangan
di beberapa negara Asean pada tahun depan.
No comments:
Post a Comment