Tuesday, January 1, 2013

Jadi tauke aprikot

PENGEDAR produk berasaskan biji aprikot, Mutiara Global Marketing Sdn Bhd bakal melahirkan 1,400 usahawan baru melalui Program Usahawan Aprina yang akan dilancarkan mulai bulan ini. Pengarah Urusannya, Mohamed Fahmee Ariff berkata, syarikatnya mengeluarkan dua produk berasaskan biji aprikot iaitu kopi Aprina serta makanan kesihatan harian, Aprina Wellness For All sejak setahun lalu dan dipasarkan di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Source from (Harian Metro): http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Jaditaukeaprikot/Article/index_html
Published: January 01, 2013

“Bagi 2013, kami mahu memasarkan produk secara agresif dengan melancarkan program Usahawan Aprina dengan memberi peluang kepada orang ramai menjalankan perniagaan sendiri.

“Modal permulaan antara RM1,000 dan RM10,000 bergantung kepada kuantiti produk yang diperlukan. Namun bagi yang ingin memulakan perniagaan dengan modal RM5,000 ke atas, kami akan bekerjasama dengan tabung Amanah Ikhtiar Malaysia untuk memberikan pinjaman sebagai modal permulaan,” katanya kepada Bisnes Metro di Kuala Lumpur.

Beliau berkata, syarikatnya menyasarkan jualan 400,000 kotak tahun depan dengan nilai jualan mencecah RM3.5 juta disokong program terbabit.

“Kopi Aprina mengandungi khasiat pelbagai jenis buah dan herba. Selain biji aprikot yang mampu menangani penyakit barah, kopi ini juga diadun dengan herba manna iaitu sejenis getah Arab yang mengandungi prebiotik, koko, madu dan herba ashwaganda. Ia mampu menyingkirkan toksid dalam badan serta mengimbangkan kandungan gula dalam darah,” katanya.

“Makanan tambahan Aprina pula, mengandungi buah tinn, afron, habatus sauda, delima, kolagen, rumpai laut, gingko, kurma, kismis dan madu selain biji aprikot bertindak sebagai antibodi terbaik untuk pertahanan badan serta anti kanser,” katanya.

Mohamed Fahmee berkata, pihaknya mencari dana untuk membuka kilang pengeluaran di Selangor bernilai RM5 juta dan mereka yang berminat menyertai usahawan Aprina boleh menghubunginya melalui e-mel di mutiara_coffee@yahoo.com atau mutiaracoffee@gmail.com.

No comments: