Source From (Harian Metro): http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/Kerjasamapemasaranstrategik/Article/index_html
Published: on 16 March 2012
TREND Micro Malaysia Sdn Bhd (Trend Micro) menjalin kerjasama
strategik dengan tiga rakan niaga platinumnya iaitu CSC Malaysia Sdn
Bhd, HeiTech Padu Berhad dan Mesiniaga Berhad sebagai sebahagian
daripada Program Afiniti baru untuk memenuhi keperluan segmen perusahaan
kecil dan sederhana (PKS).
Sehubungan dengan itu, penyedia perkhidmatan rumusan dan perisian
keselamatan global itu menyasarkan pertumbuhan perolehan 35 peratus
bersandarkan pengenalan pelbagai produk untuk pelbagai segmen penggunaan
itu bermula 2012 hingga 2014.
Tiga pengenalan produk baru
dijangka dilakukan tahun ini dalam segmen perisian, keselamatan
perkomputeran cloud, rumusan bersiri dan pada masa yang sama menyumbang
kepada pertumbuhan perolehannya dalam tempoh tiga tahun.
Pengarah Urusan Rantau Asia Tenggaranya, Goh Chee Hoh berkata,
pemasaran produk baru bakal dibantu tiga rakan platinum itu yang
dijangka mampu menarik pelanggan di kalangan pengguna pertengahan dan
korporat seperti syarikat berkaitan kerajaan (GLC).
“Ketika
ini kami menjadi syarikat paling berpengaruh dalam segmen keselamatan
perkomputeran cloud di Malaysia dan dengan kerjasama pemasaran bersama
tiga syarikat ini dijangka terus memperkukuhkan kedudukan kami di
pasaran tempatan. “Selain itu, kerjasama ketiga syarikat itu bersama
Trend Micro dalam penyediaan perkhidmatan rumusan, keselamatan perisian
dan penyedia versi perisian terbaru syarikat dapat memperkenalkan lebih
banyak produk berkualiti yang boleh dipasarkan kepada pengguna yang
pelbagai seperti segmen korporat dan PKS pada masa depan,” katanya pada
majlis menandatangani kerjasama dengan tiga syarikat itu di Kuala
Lumpur, semalam.
No comments:
Post a Comment